מליסרון בע"מ (TASE:MLSR)

שינוי:

שינוי

שינוי באחוזים

עדכון אחרון:

בשעה:

מליסרון והחברות הבנות שלה (להלן: "החברה") הינה הבעלים והמנהלת של נכסים מניבים באיכות גבוהה הממוקמים במרכזי הערים הגדולות בישראל.

החברה מתמקדת בנכסים קמעונאיים הממוקמים במיקומים מרכזיים במרכזי הערים הגדולות ובמתחמי משרדים המשווקים בעיקר לחברות היי-טק בינלאומיות וישראליות.

נכון ליום 30 ביוני, 2021 בבעלות החברה ובניהולה 28 נכסים מניבים, בשטח של כ-871 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-98% ובנוסף 26 אלף מקומות חניה.

מניות החברה נסחרות במדד ת"א-35, מדד הדגל של הבורסה, הכולל את 35 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה אשר עומדות בתנאי הסף של המדד וכן במדד תל אביב נדל"ן ובמדד תל-דיבידנד.

מטרות ויעדי החברה

החברה פועלת ומנהלת את עסקיה לשם השבחת נכסיה, לצורך הנבה מקסימלית של נכסים אלו וכן על מנת להביא לפיתוח עסקי החברה ולצמיחתה. על מנת להשיג יעדים אלה, החברה פועלת באופן הבא:

  • השקעות תדירות בחידוש ונראות הנכסים, גיוון והתאמת התמהיל, השבחת הנכסים הקיימים ומיצוי הזכויות הקיימות בהם
  • המשך השקעה בפיתוח מועדון לקוחות חזק ואפקטיבי ("MY OFER") ויצירת פעולות שיווק תוך שיתוף פעולה עם לקוחות החברה
  • פיתוח עדכני ויצירתי של פעילות הקניונים, עם דגש על דיגיטציה, תוך יצירת ערך מוסף לשוכרים ולמבקרים
  • שימור ושיפור החוסן הפיננסי אגב הארכת מח"מ החוב, הוזלת עלויות המימון ושימור הנגישות הישירה לשוק ההון
  • המשך ייזום ובנייה של פרויקטים לפי לוחות הזמנים המקוריים
  • יישום תוכניתה האסטרטגית של החברה ליצירת מהלכים לחיזוק ושימור ליבת הפעילות באמצעות השבחת הקניונים וקידום מהלכים תומכים לפעילות הליבה, לצד פיתוח פעילויות בתחומים חדשים הן בדרך של השבחת נכסים קיימים באמצעות עירוב שימושים והן בדרך של כניסה לתחומי פעילות חדשים בתחום הנדל"ן

דבר המנכ"ל

הרבעון השני של 2021 היה הראשון מאז פרוץ מגפת הקורונה במרץ 2020 בו פעלו קניוני החברה באופן מלא וכמעט ללא מגבלות. ברבעון זה באה לידי ביטוי עוצמתה של מליסרון וכוח המשיכה הרב של קניוניה אליהם הגיעו מיליוני מבקרים בחודש. הצלחה זו השתקפה בתוצאות הכספיות אשר חזרו לרמתן טרום קורונה ואף עלו עליהן. כך NOI חלק הבעלים עמד על 279 מיליון ש"ח לעומת 138 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2020 ו-277 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2019, ה-FFO עמד על 198 מיליון ש"ח לעומת 61 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2020 ו-180 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2019.

ברוח זו, החל ממועד פתיחת הקניונים ביום 21 בפברואר, 2021 ועד לתום הרבעון השני, חזרו קניוני החברה להציג תוצאות מרשימות עם גידול של כ-8.5% בפדיונות השוכרים (למרות 11 ימי לחימה בחודש מאי השנה), וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019[1], טרום קורונה. הגידול בפדיונות בלט במיוחד בחנויות בתחום האופנה וההנעלה שרשמו גידול של כ-17%, בנוסף גם בחנויות בתחום עיצוב הבית, נרשם גידול של כ-9%. לאחרונה אף המסעדות ורשתות המזון המהיר שהתקשו לחזור לשגרה באופן מהיר לאחר החזרה מהסגר השלישי, מציגות עלייה נאה בפדיון ונראה כי מגמת השיפור ניכרת גם בענף זה וקהל המבקרים ממשיך לבלות ולסעוד בקניונים. חשוב לציין כי גם בחודש יולי 2021 מגמה זו נמשכה.   

במהלך המחצית הראשונה של 2021 חתמה החברה על 409 חוזים חדשים עם עלייה ריאלית של כ-5% בדמי השכירות ושמרה על שיעורי תפוסה גבוהים בקניונים ובמתחמי המשרדים.

במקביל, התקדמה החברה במימוש התוכנית האסטרטגית שלה וביצעה מספר פעולות:

  • רכישת חברת גרופר, שבאמצעותה פועלת מליסרון להקמת זרוע דיגיטלית אשר תקדם את האסטרטגיה והחזון של החברה: חיזוק והשבחת עסקי הליבה לצד שדרוג חווית הלקוח וחיזוק הערך הניתן לשוכרים
  • כניסה לתחום פעילות הדאטה סנטר וקידום תכניות היערכות לכך
  • השבחת נכסים קיימים באמצעות עירוב שימושים ובמסגרת זו קידום תכנון 2 פרויקטים של דיור להשכרה – הראשון סמוך לקניון עופר גרנד קניון באר שבע (שמתוכנן לכלול כ-300 יחידות) והשני סמוך לקניון עופר השרון בנתניה (שמתוכנן לכלול כ-100 יחידות)

בפרויקטים שבייזום ביצענו התקדמות משמעותית בבנייה ובשיווק בייחוד בפרויקט הדגל ""LANDMARK בשרונה תל-אביב. מפתיחת המשק לפעילות אנו חווים ביקושים חסרי תקדים לשטחי משרדים בתל-אביב מצד חברות הייטק גדולות אשר משקפים את הצמיחה האדירה של שוק ההייטק הישראלי במקביל הגדלנו את צפי ההכנסות השנתיות מהפרויקט בכ-64 מיליון ש"ח (100%) ואת העלות בכ-270 מיליון ש"ח (בגין שיפורים צפויים במושכר).

בסיכום ביניים לתקופה מטלטלת זו, בה חווינו לראשונה בהיסטוריה של החברה, סגירה של קניונים והפעלתם לתקופות קצרות תחת מגבלות, וזאת ביחד עם ערעור פעילות המשק בכללותו והשינויים בדפוסי העבודה בתחום המשרדים, אנו יכולים לומר בגאווה כי הצלחנו לפעול נכון על מנת לשמר את השוכרים שלנו ואת הפעילות שלנו המציגה כיום תפוסה של כ-100% בקניונים ותפוסה ושל כ-96% במשרדים. אנו קשובים להתפתחויות בנושא התפשטות המגיפה וערוכים לניהול העסקי גם לצד אילוצי הקורונה ככל שיהיו כאלה בהמשך.

1. הגידול בפדיון נמדד אל מול תקופה מקבילה בשנת 2019 בנטרול פדיונות בתי הקולנוע שנפתחו רק בסוף הרבעון הנוכחי.