מליסרון בע"מ (TASE:MLSR)

שינוי:

שינוי

שינוי באחוזים

עדכון אחרון:

בשעה:

מליסרון והחברות הבנות שלה (להלן: "החברה") הינה הבעלים והמנהלת של נכסים מניבים באיכות גבוהה הממוקמים במרכזי הערים הגדולות בישראל.

החברה מתמקדת בנכסים קמעונאיים הממוקמים במיקומים מרכזיים במרכזי הערים הגדולות ובמתחמי משרדים המשווקים בעיקר לחברות היי-טק בינלאומיות וישראליות.

נכון ליום 31 במרץ, 2021 בבעלות החברה ובניהולה 26 נכסים מניבים, בשטח של כ-814 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-98% ובנוסף 26 אלף מקומות חניה.

מניות החברה נסחרות במדד ת"א-35, מדד הדגל של הבורסה, הכולל את 35 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה אשר עומדות בתנאי הסף של המדד וכן במדד תל אביב נדל"ן ובמדד תל-דיבידנד.

מטרות ויעדי החברה

החברה פועלת ומנהלת את עסקיה לשם השבחת נכסיה, לצורך הנבה מקסימלית של נכסים אלו וכן על מנת להביא לפיתוח עסקי החברה ולצמיחתה. על מנת להשיג יעדים אלה, החברה פועלת באופן הבא:

  • השקעות תדירות בחידוש ונראות הנכסים, גיוון והתאמת התמהיל, השבחת הנכסים הקיימים ומיצוי הזכויות הקיימות בהם
  • המשך השקעה בפיתוח מועדון לקוחות חזק ואפקטיבי ("MY OFER") ויצירת פעולות שיווק תוך שיתוף פעולה עם לקוחות החברה
  • פיתוח עדכני ויצירתי של פעילות הקניונים, עם דגש על דיגיטציה, תוך יצירת ערך מוסף לשוכרים ולמבקרים
  • שימור ושיפור החוסן הפיננסי אגב הארכת מח"מ החוב, הוזלת עלויות המימון ושימור הנגישות הישירה לשוק ההון
  • המשך ייזום ובנייה של פרויקטים לפי לוחות הזמנים המקוריים
  • יישום תוכניתה האסטרטגית של החברה ליצירת מהלכים לחיזוק ושימור ליבת הפעילות באמצעות השבחת הקניונים וקידום מהלכים תומכים לפעילות הליבה, לצד פיתוח פעילויות בתחומים חדשים הן בדרך של השבחת נכסים קיימים באמצעות עירוב שימושים והן בדרך של כניסה לתחומי פעילות חדשים בתחום הנדל"ן

דבר המנכ"ל

הרבעון שחלף התאפיין בשתי תקופות שונות בתכלית – עד יום 20 בפברואר 2021, היו קניוני החברה סגורים בשל הוראות ממשלת ישראל. עם הסרת הסגר, ביום 21 בפברואר 2021, נפתחו קניוני החברה וציבור הקונים חזר בהמוניו לפקוד את הקניונים וכלל החנויות חזרו לפעול על פי כללי התו הסגול כפי שנקבעו על ידי משרד הבריאות. אנו מאמינים שהמשך דעיכת מגפת הקורונה ופתיחתו המלאה של המשק תאפשר לחברה לחזור ולהציג תוצאות מצוינות.

ברוח זו, החל ממועד פתיחת הקניונים ועד לתום הרבעון, חזרו קניוני החברה להציג תוצאות מרשימות עם גידול של כ-26% בפדיונות השוכרים, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019[1], טרום קורונה. בחודש מרץ נשבר שיא הפדיונות של השנים האחרונות ואף נרשמו למעלה מ-6 מיליון כניסות מבקרים לקניוני החברה. הגידול בפדיונות בלט במיוחד בחנויות בתחום האופנה וההנעלה שרשמו גידול של כ-36%, ובחנויות בתחום עיצוב הבית, שרשמו גידול של כ-62%. המגמה נמשכה גם בחודש אפריל כאשר ראינו גידול בפדיונות לפי נתוני RIS בהשוואה לתקופה המקבילה.

בנוסף, המשיכה החברה לשמור על אחוזי תפוסה גבוהים למרות תקופת המשבר והסגרים הארוכים על המשק דבר המעיד על עוצמתם של נכסי החברה. לצד זה, חתמה החברה במהלך הרבעון הראשון של 2021 על כ-150 חוזים חדשים וחידושי אופציות תוך גידול של כ-5% בשכר הדירה הריאלי.

בתחום הפיננסי, מתחילת השנה ביצעה החברה שתי הנפקות אג"ח מוצלחות (אחת מהן לאחר תאריך המאזן), אשר מיישמות את אסטרטגיית ניהול החוב הפיננסי להורדת שיעור הריבית הריאלית והארכת מח"מ החוב אגב הערכות לפרעונות הצפויים בשנה הקרובה. הנפקות אלו מעידות על האמון הרב ששוק ההון נותן בחברה.

החברה ממשיכה לפעול למימוש התוכנית האסטרטגית שלה ליצירת מהלכים לחיזוק ושימור ליבת הפעילות באמצעות השבחת הקניונים וקידום מהלכים תומכים לפעילות הליבה, לצד פיתוח פעילויות בתחומים חדשים הן בדרך של השבחת נכסים קיימים באמצעות עירוב שימושים והן בדרך של כניסה לתחומי פעילות חדשים בתחום הנדל"ן .  

[1]      הגידול בפדיון נמדד על ידי השוואת ימי העבודה בין רבעון ראשון 2021 לרבעון ראשון 2019 (נרמול ימי העבודה לרבעון ראשון 2019 לפי 2021) וזאת ללא פדיונות בתי הקולנוע שנותרו סגורים.